top of page

עקבו אחרי סטטיסטיקות

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




לפעמים אתם מטיילים בקניון ובכניסה לחנות אתם שומעים צליל של צפצוף, הצליל משמש לרוב לשתי מטרות, להעיר את תשומת ליבם של המוכרים שנכנס לקוח חדש לחנות ועליכם להתייחס אליו, אבל הצורך השני הוא גם ספירת הלקוחות, בעל חנות טוב יעקוב אחר כמות הקונים שנכנסו לחנות שלו בכל יום נתון, ובבדיקה פשוטה בקופה הוא ידע גם כמה רכשו, ולפי זה הוא יוכל לקבוע את יחס ההמרה בין המתעניינים לקונים בפועל, כמובן שהמטרה היא להגדיל את כמות ההמרות ולגרום למספר קונים רב יותר לרכוש.


באתרי מכירות הדבר זהה לחלוטין, בעל החנות אומנם לא רואה את הגולשים הפוקדים את החנות פיזית והוא אינו יודע מה גילם או איך הם נראים או באם הם זכר או נקבה, מה שכן הוא יודע כמה ביקרו בחנות לפי זמנים, למעשה ניתן לקבל אינפורמציה אפילו יותר מפורטת מחנות רגילה בקניון, עד לרמת האיזור הגאוגרפי שבו הגולש גר, או ברמת מדינות, מהו הדפדפן בו הוא גלש, באיזה עמודים הוא בילה יותר זמן (עד לרמת שניות), אנחנו אפילו יכולים לקבל תרשים זרימה של תנועת הקונים בחנות.


לרוב לא צריך להשתגע ולבקש ממנהל האתר או מבונה אתר המכירות להשקיע ולפתח עבורינו מערכת סטטיסטיקות, לרוב גם לא מומלץ, ואני אסביר, כדי למדוד דברים באתר אנחנו צריכים לצבור לוגים, מידעים על הגולשים, וזה אומר לפעמים שיש צורך בקבצים בעלי ממדים גדולים שיכולים להאט את פעולת האתר, וזה משהו שאנחנו ממש לא מעוניינים- לפגוע בפעולה התקינה של האתר, מה גם שגוגל בנתה עבורינו מערכת מאוד מפותחת ומדהימה בכל הקשור לסטטיסטיקות ומידעים-google analytics כל מה שדרוש הוא להטמיע קוד פשוט בעמודי האתר שלנו ולפתוח כמובן חשבון - עם אותו חשבון GMAIL שכבר יש לנו.


גוגל אנליטיקס הוא כלי מעולה אך דורש הבנה מעט מעמיקה ופענוח של המידע הרב הנאסף באתר, ישנן דרכים נוספות ללקט מידע על הנעשה באתר, אתן לכם דוגמא טובה למערכת בתשלום  שעזרה לנו וללקוחותינו פעמים רבות בהבנה של התנהגות הגולש פענוח תעלומות- למשל מדוע מוצרים מסוימים לא נמכרים, וכמובן שפעולות שנקטנו בהתאם לממצאים שיפרו באחוזים רבים את אחוזי ההמרה באתר.


המערכת היא clicktale גם כאן מדובר במערכת שההטמעה היא פשוטה ודורשת רק הוספה של כמה שורות קוד לעמודים באתר שלנו, ממש כמה דקות של עבודת מתכנת, מה שיפה במערכת הוא שיש לה כמה תכונות שגוגל לא מסוגל לתת לנו:


מפות חום: מראה לנו מה הם המקומות החמים שהגולשים עבור עליהם עם העכבר, מה התנועות שהגולש ביצע באתר בכל עמוד עם העכבר- מה שמשתווה בד"כ למבט עיניו של הגולש.


תמונת מצב בזמן אמת: אפשרות להבין מה קורה באתר שלך בזמן אמת, כמה גולשים באתר, באיזה עמודים הם נמצאים ועוד אינפורמציה רבה בזמן אמת.


הקלטת גולשים-וידאו: המערכת מסוגלת להקליט את כל הפעולות שהגולשים עושים באתר, לראות על מה הקליקו, לאן עברו, ואם הם נתקלו בבעיה או בהודעת שגיאה, למעשה אנחנו רואים צילום וידאו של כל מה שנעשה באתר ע"י גולש מסוים, כולל מידע על הגולש, מאיזה איזור גאוגרפי הוא מגיע, מאיזה סוג דפדפן, וכ'ו

ללא ספק מערכת מרשימה מאוד- וגם פיתוח ישראלי- ממליץ בחום


סטטיסטיקה היא הדרך של בעלי האתרים להבין מה עשו או חיפשו הגולשים באתר, או מדוע גולשים לא רוכשים, ואיך אפשרי להגביר את המכירות עשו שימוש נבון בכלים אלה באם הם חינמיים או בתשלום, הפכו כל גולש לקונה, תמיד עמדו על המשמר ושפרו את האתר

Comments


bottom of page